Veelgestelde vragen
Algemeen
Neem contact op met de apotheek of kijk of www.apotheek.nl
Neem contact op met uw huisarts, de apotheek of kijk op www.thuisarts.nl
Ja, voor herhaalmedicatie kunt u hier uw gegevens invullen en ontvangt u een mail als uw medicatie voor u klaarligt
U kunt een gesprek met de apotheker aanvragen via het contactformulier op onze website, telefonisch of in de apotheek.
Soms zijn mensen niet in staat naar de apotheek te komen. In dat geval kunt u met ons overleggen of het mogelijk is uw geneesmiddelen en/of hulpmiddelen gratis bij u thuis te bezorgen. Breng dit bij uw huisarts onder de aandacht als u een recept aanvraagt. Dan geeft hij dat aan ons door. Bezorgtijden kunnen wij helaas niet met u afspreken. Wij verwachten dat u thuis bent. Indien u niet thuis bent, zult u de volgende werkdag zelf de medicijnen op moeten halen of bellen met de apotheek voor een andere afspraak.Deze service is alleen voor mensen die echt niet anders kunnen. Hierbij denken wij bijvoorbeeld aan mensen die slecht ter been zijn. Voor mensen die buiten de openingstijden hun medicatie willen ophalen hebben we de afhaalautomaat
Ja! De apotheek beschikt over een uitgifteautomaat genaamd Pharmaself, waar u uw geneesmiddelen 24/7 kunt ophalen. Indien u in het bezit bent van een mobiele telefoon of een emailadres dan kunt u zich hiervoor aanmelden in de apotheek of via deze link.
Wat kan er niet in de Pharmaself?
– Geneesmiddelen die in de koelkast bewaard moeten worden
– Producten met afmeting groter dan een schoenendoos of zwaarder dan 1 kg
– Geneesmiddelen die u voor de eerste keer gebruikt
Handig om te weten
Inloopspreekuur
Uw apotheek heeft een inloopspreekuur iedere woensdagochtend van 09:00 – 11:00. Tijdens dit inloopspreekuur kunt u terecht voor uiteenlopende vragen over uw medicijnen en hulpmiddelen. Het gesprek zal plaatsvinden in de spreekkamer samen met de apotheker. Heeft u vragen over de werking van uw medicijnen, vragen over bijwerkingen, of bijvoorbeeld hoe de medicatie te gebruiken, maak dan gebruik van dit inloopspreekuur.
Bijwerkingen melden
Omdat niet alle bijwerkingen bekend zijn op het moment dat een geneesmiddel of een vaccin op de markt wordt gebracht, zijn meldingen uit de praktijk onmisbaar voor een veilig geneesmiddelgebruik.
Lareb verzamelt alle bijwerkingen van geneesmiddelen en vaccins in Nederland. Daardoor valt het snel op als een bijwerking vaak voorkomt. Dit systeem werkt alleen als er zoveel mogelijk bijwerkingen gemeld worden door zorgverleners, apothekers en patiënten.
Uw melding is dus belangrijk om geneesmiddelen nog veiliger te maken!
Bezorgservice
Soms zijn mensen niet in staat naar de apotheek te komen. In dat geval kunt u met ons overleggen of het mogelijk is uw geneesmiddelen en/of hulpmiddelen gratis bij u thuis te bezorgen. Breng dit bij uw huisarts onder de aandacht als u een recept aanvraagt. Dan geeft hij dat aan ons door.
Bezorgtijden kunnen wij helaas niet met u afspreken. Wij verwachten dat u thuis bent. Indien u niet thuis bent, zult u de volgende dag zelf de medicijnen op moeten halen of bellen met de apotheek voor een andere afspraak.
Deze service is alleen voor mensen die echt niet anders kunnen. Hierbij denken wij bijvoorbeeld aan mensen die slecht ter been zijn. Om deze service voor deze mensen mogelijkte blijven maken, is het van groot belang dat er geen misbruik van deze service gemaakt wordt.
Pharmaself: medicatie en zelfzorgartikelen
Uw geneesmiddelen 24/7 ophalen wanneer het u uitkomt? De apotheek beschikt over een uitgifteautomaat genaamd Pharmaself. Indien u in het bezit bent van een mobiele telefoon of een emailadres dan kunt u zich hiervoor aanmelden in de apotheek of via de website.
Wat kan er niet in de Pharmaself?
– Geneesmiddelen die in de koelkast bewaard moeten worden
– Producten met afmeting groter dan een schoenendoos of zwaarder dan 1 kg
– Geneesmiddelen die u voor de eerste keer gebruikt
Kunnen we iets beter doen? Laat het ons weten!
Apotheek Wildersgang is er voor jou, daarom horen we graag jouw mening! Heb je een vraag, idee, tip of vind je dat iets beter kan. Laat het ons weten.
Vul hier ons contactformulier in en vertel hoe we jou nog beter kunnen helpen. Dankjewel voor je hulp!
Ik ben ontevreden, wat nu?
Ben je ontevreden? Bespreek dit met ons, we komen graag samen met jou tot een goede oplossing.
Wanneer het niet lukt om samen tot een oplossing te komen kun je een klachtenbemiddelaar van het Bemiddelingsbureau Apotheken inschakelen. Dit is een onafhankelijke partij die voor je kan bemiddelen. Alles wat je bespreekt is vertrouwelijk.
Klik hier voor meer informatie over de Klachtenregeling voor apotheken.